III. Brand Communication
Promat & Siniat
Verbonden zijn, maar niet hetzelfde.

Promat produceert passieve brandwerende materialen, Siniat is een fabrikant van gipsplaatoplossingen. Beide bedrijven maken deel uit van de Etex Group, een wereldwijde groepering van bouwmaterialenproducenten. Promat en Siniat zijn elk toonaangevend in hun eigen sector, maar toch onderling verbonden. De uitdaging was om dat visueel duidelijk te maken.
En daarmee kreeg Perfect Pixel een nieuwe uitdaging gepresenteerd: de prijslijsten van Promat en Siniat aantrekkelijker maken, en tegelijk de visuele identiteit op punt stellen. Geen eenvoudige klus, gezien de technische aard van de materie. Als het om brandveiligheid gaat, is accuraatheid letterlijk van levensbelang. Challenge accepted.
De uitdaging


Commercieel aantrekkelijk én technisch correct: wij brachten de twee samen.. Met nieuwe producttekeningen, slim gebruik van witruimte en strategische kleurtoetsen wekten we de prijslijsten weer tot leven. De inhoud gaven we een aangepaste, logische opbouw. Zo leverden we twee moderne en aantrekkelijke prijsbrochures af. Gelijkaardig en toch verschillend. Hét bewijs dat technische documentatie niet saai hoeft te zijn.
Onze aanpak





Twee prijsbrochures die technisch correct én visueel aantrekkelijk zijn, met een duidelijke identiteit voor Promat en Siniat. Zo krijgt technische communicatie een frisse, heldere en professionele uitstraling.
Onze oplossing



