I. Brand Identity & Experience
Oud-Turnhout - Grabbelpas
Twee doelgroepen, één boodschap.

Met de Grabbelpas kunnen de kinderen van Oud-Turnhout zich naar hartenlust uitleven met leuke activiteiten georganiseerd door de plaatselijke jeugddienst. De uitdaging? Het spelaanbod moet tegelijk twee verschillende doelgroepen aanspreken: kinderen én hun ouders. Een doordachte communicatiestrategie is dus geen overbodige luxe.
De uitdaging



Daarom riep de gemeente Oud-Turnhout de hulp in van Perfect Pixel. Na een grondige analyse besloten we het aanbod te bundelen in twee overzichtelijke brochures, elk met een eigen rol, maar éénzelfde uitstraling. Zo brachten we structuur in het aanbod én een visuele lijn in de communicatie.
Onze aanpak



Met frisse snoepkleurtjes en een speels lettertype spreken we de kinderen aan in hun eigen taal. De kwaliteitsvolle uitvoering weerhoudt ouders ervan de brochures ongelezen bij het oud papier te sorteren. Vandaag charmeert de Grabbelpas Oud-Turnhoutenaars van alle leeftijden. Die kunnen nu samen bladeren, kiezen en uitkijken naar een vakantie vol speelpret.


Twee doelgroepen, één verhaal. Dankzij de juiste toon, vorm en structuur spreekt de Grabbelpas zowel kinderen als ouders aan – met een kleurrijk en kwalitatief resultaat.

